Friday, January 10, 2014

Coconut Shrimp & Mango-Avocado Salsa / Kokosové krevetky & Mangovo-avokádová salsa

There comes a day when I have a perfectly good piece of meat ready to be cooked in the fridge but the idea leaves me cold. Today I had a piece of organic pork waiting for me but I just wanted something sweet. But since my complexion can take no carb-ful days anymore I decided to cheat my stomach and cook something sweet BUT paleo. So, here we go - Coconut Shrimp and Mango-Avocado Salsa.


Coconut shrimp:
500g of jumbo shrimp
1/3cup coconut flakes
1/4tsp salt
1/4tsp cayenne pepper
1/4tsp garlic powder
1 large egg, beaten
2-4tbs coconut oil
(Ha! so much measuring when in real life I don't bother with it at all!)
It's easy. Mix the coconut with the spices in one bowl. Beat the egg in the second one. Heat the coconut oil in the pan and take a shrimp by the tail, dip into egg bowl, dip into coconut mix bowl and put into pan. Repeat-again and again.

Mango-Avocado Salsa:
1 mango
1 avocado
1/2 red onion
olive oil
lime (or lemon) juice
salt, pepper
Cut the solids, pour the liquids and mix.



Voila! Sweet dinner paleo style!


SK: Niekedy mám také dni, že napriek tomu, že mám v chladničke ready mäso na varenie, ma táto predstava vôbec nenadchýňa. Dnes ma čakalo bio bravčové v chladničke a ja som mala chuť len a len na niečo sladké! Ale keďže chúďa moja pleť už nezvláda ďalšie cukrové dni, rozhodla som sa oklamať svoj žalúdok a navariť niečo síce sladké ALE paleo. Takže tu to máme - kokosové krevetky a mangovo-avokádová salsa.
Kokosové krevety:
500g veľkých kreviet
1/3 šálky kokosu
1/4 lyžičky soli
1/4 lyžičky kajenskej papriky
1/4 lyžičky cesnakového granulátu
1 veľké vajce, rozšľahané vidličkou
2-4 lyžičky kokosového oleja
(Machrujem s váhami, v skutočnosti to robím celé odo oka!)
Je to jednoduché. Pomiešame kokos a korenia v jednej miske. Rozšľaháme vajíčko v druhej miske. Rozpálime kokosový olej na panvici, zoberieme krevetku za chvostík, omočíme v miske s vajíčkom, omočíme v miske s kokosom a dáme na panvičku. Zopakujeme - znovu a znovu.

Mango-avokádová salsa
1 mango
1 avokádo
1/2 červenej cibule
olivový olej
limetkový (alebo citrónový) olej
soľ, korenie
Pokrájame veci v pevnom skupenstve, nalejeme veci v tekutom skupenstve a premiešame.

Voila! Sladká paleo večera je na svete!


No comments:

Post a Comment