Friday, January 10, 2014

Macadamia Nut And Herb-crusted Pork Chops / Orechovo-bylinkové bravčové kotlety

Phew, so much cooking in the last few days. This time let's make something really easy and quick (since I am essentially a lazy person).


My go-to pork meal is this recipe:
6 pork chops
salt, pepper
1/3 cup macadamia (or almond) nuts (or 1/3 cup of already ground nuts if you're as lazy as I was when I cooked this the last time)
1 garlic clove (or 1tsp garlic powder - the lazy way )
1 tsp fresh parsley
1/2 tsp salt
olive oil
ghee
Season pork chops and leave out of the fridge to come to room temperature. Preheat oven to 180°C. Combine nuts, garlic, parsley, salt and olive oil in a food processor and grind into thick paste (if you're doing the lazy way - just mix the dry stuff in the bowl and add olive oil to turn it into paste). Sear the pork chops for one minute on each side. Place the chops into baking tray, cover one side with nut paste and bake for 12-15 minutes, until the crust is golden.





Serve with veggies of your choice (in my case - broccoli from freezer and fresh spinach - there is nothing more easier for a lazy person).

SK: Posledné dni očividne nič iné nerobím len varím. Takže tenkorát si dáme niečo jednoduché a rýchle (keďže ja som vo svojej podstate veľmi lenivý človek). Môj obľúbený recept s bravčovým mäsom je tento:
6 bravčových kotliet
soľ, korenie
1/3 šálky makadamských orechov (alebo mandlí) (alebo 1/3 šálky mletých orechov ak ste podobne leniví ako ja)
1 strúčik cesnaku (alebo 1 lyžička cesnakového granulátu - ak je to "na lenivý spôsob")
1 lyžička petžlenovej vňati
1/2 lyžičky soli
olivový olej
ghee
Okoreníme a osolíme si bravčové kotlety a necháme ich vonku nech sa trošku "oteplia" na izbovú teplotu. Rozohrejeme rúru na 180°C. Do mixéra dáme orechy, cesnak, petržlen, soľ a olivový olej a vymixujeme na hrubú pastu (ak robíme "na lenivý spôsob"  tak si len pomiešame suché ingrediencie v miske a pridame olivový olej, aby nám vznikla pasta). Opečieme asi minútu z oboch strán mäso na panvici. Presunieme ho na pekáč, jednu stranu mäska potrieme orechovou pastou a zapečieme asi 12-15 minút, kým nebude krusta dozlata.
Podávame so zeleninou vlastného výberu (v mojom prípade s brokolicou z mrazáku a čerstvým špenátom - nič jednoduchšie pre lenivú osôbku ako som ja).

Reading: Ray Bradbury - Fahrenheit 451

1 comment:

  1. Tak toto vyzerá nádherne. Určite to aj ja skúsim urobiť.

    ReplyDelete